lördag 2 april 2011

Inköp mars 2011

Har under mars 2011 gjort följande inköp, tyvärr måste jag erkänna att jag inte riktigt följt min princip att själv analysera dessa bolag utan jag har mest gått på bloggares åsikter här. Dock följer de alla mina principer om högutdelning och stabila bolag:
  • H&M - Fyllde på detta på kursen 206 kr efter ett par månaders nedgång. Efter detta släpptes i slutet av mars en rapport som inte togs emot så bra från markanden, så kursen har dippat lite. Men jag ser det som en långsiktig investering.
  • Ratos - Gillar ju Ratos och borde behållit dem faktiskt, jag sålde ju dem för några månader sen i samband med att de gått upp pga att de inkluderats i ett index. Köpte för 237.
  • Tele2 - Ingen egen analys gjort men många bloggare gillar Tele2 och skriver trevliga saker om balansräkningen. Stor extrautdelning i år och stabila, konjunkturokänsliga intäkter känns bra. Borde egentligen ha köpt några veckor tidigare runt 130 då Fukoshimaincidenten tryckte ner kurserna, men då var jag lite för skraj. Lärdom! Köpte för 146 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar