torsdag 12 augusti 2010

Bakgrund till nuvarande innehav

Här beskriver jag hur mina nuvarande innehav har kommit till.
InnehavKommentar
1.ByggmaxKöptes vid börsintroduktionen. Främst pga att jag gillar affärsidén och det verkar vara ett expansivt företag. Gjorde ingen analys av ekonomi eller så över huvud taget innan köpet, verkligen från höften detta.
2.Hennes & MauritzBlev inspirerad av Benedikt som pratade om vikten att ha stabila och bra företag i portföljen. Så jag köpte bara rakt av, utan att titta på priset eller att bedöma om det var rätt tillfälle att gå in.
3.StatoilLäste en analys i Privata Affärer om Statoil som gjorde att jag köpte denna aktie. Så här ungefär ett år senare har det inte varit någon jättebra affär egentligen. Har pendlat runt -10% hela tiden.
4.KinnevikVille ha lite investmentbolag då dessa är som fonder, köpte från höften.
5.LundbergsföretagenVille ha lite investmentbolag då dessa är som fonder, köpte från höften.
6.RatosVille ha lite investmentbolag då dessa är som fonder, köpte från höften.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar